Saturday, March 12, 2011

Susah..

Susah..susah aku nak lupakan benda yang jadi hidup aku.
macam2 yg berlaku..
tapi kenapa aku nie still boleh tabah dengan sume ini..
Walau pun kadang2 aku lemah..tapi aku tak pernah tunjuk.
bagi aku benda boleh ok..but it time..
please understand..
bukan senang nak buat macam kite cakap..
bila kau kat tempat aku baru kau tahu.
kenapa lah ada org dia masih tak sedar2..
bila Tuhan turun ujian kat kite...kite masih tak sedar2.
tengok tsunami kat jepun..
gempa bumi kat New Zealand..
dan macam2 lagi..
Allah baru hantar kite macam2 tanda2 kecik..
tapi kite masih lagi lepa..
Bila kita buat salah dgn org cepat2 lah mintak maaf..
selagi jasad dia bernyawa..
jangan ego sgt2..tak mati pun kalau kita mintak maaf..
kadang2 seseorg tu tak mampu nak maaf kan salah org tu pun sebab sakit
dan kecewa yg dia tanggung tu terlalu lah dalam.
luka tu belum boleh di rawat lagi taw..
so mcm mana..jgn amik ringan satu2 masalah.
ye tak kne kat kita...mmg lah kita tak kesah..
esk lusa dah kne kat batang hidung sdri..
jangan lah cakap org tak ingat kan..
eh penat taw ulang benda yang sama berjuta kali..
sedar lah...kita nie berpijak pada Bumi Allah..
selagi kita bernyawa nie..balik lah pada pangkal jalan..
aku tak ada nak nasihat org je...sebab aku tahu..
aku bukan ye baik sgt..
aku pon ada buat silap jugak..kau manusia..
aku pun manusia..tak salah kalau aku nak ingat kan kau..
tapi susah..cakap je ye..tapi tak jugak sedar2..sampai bila nk jadi camtu??
kadang2 kita tak kan nampak dugaan yg Allah bg kat kita.
mcm2 bentuk dugaan tu...hanya kita akn sedar bila benda tu kite sendiri yang sedar..
Kerana cinta dan sayang pada Hamba AllAh..
Aku mampu berkata2..tapi xmampu nak berbuat apa2..

No comments:

Post a Comment