Monday, March 14, 2011

Aku Di Uji Oleh Allah..

Aku hamba Allah...
Hamba Allah yang sering di uji kesabarannya...
Aku percaya Tuhan menguji setiap hambaNya yang hidup di muka Bumi
ini tanpa berhenti..
Aku diuji setiap hari..setiap waktu..setiap benda..
selagi aku masih bernafas..selagi mata aku terbuka..
aku pasti akan diuji..
Seperti yang pernah berlaku dalam hidup aku..
dari kisah keluarga..kawan2..sampai lah ke dunia cinta aku..
dan macam2 dugaan yang aku lalui..
namun aku lalui ye dengan tabah dan sabar..
tawakal dgn semuanya terjadi..
kenapa mesti mengeluh bila ada dugaan yang mendatang..
sakit pedih duka tangis ini..
sudah menjadi sebati dalam hidup aku..
apa lagi yang aku harus gentarkan..
benda akan jadi jugak..
aku menangis bukan sebab aku lemah..
cuma aku nak lepaskan apa yang aku rasa...
kadang2 aku rasa tak mampu nak berdiri bila dugaan yg terlalu berat aku terpaksa
tanggung..namun apa kau peduli..??
kau pandai cakap je...jangan tau cakap je..
Pikir dulu..
Tak apa lah..aku rehda...ini ketentuan Tuhan..
Aku hambaNya..kne lalui dengan tabah dan sabar..
so aku tak pikir hal yang lepas2..anggap lah ni Ujian dari Yang Maha Esa Lagi Maha Penyayang..

No comments:

Post a Comment