Friday, September 17, 2010

Pergorbanan untuk kau!

Ku lihat kanan..

ku lihat kiri..

ku lihat depan..

ku lihat belakang..

ternyata mereka bahagia bersama pasangan mereka.

namun aku di tengah sendirian tanpa teman.

sedih yang teramat aku rasa..

seperti tidak sempurna aku rasa.

nak menangis..

tapi siapa yang peduli.

mereka tidak akan pandang lagi..

namun aku masih boleh berdiri..

tiada sakit..

namun dalam ini sakit..

makan masa untuk dirawat..

siapa yang akan membantu??

biar lah aku sendiri yang merawat luka yang amat dalam ini.

mana cinta??

mana kasih sayang??

mana kesetian?

mana pergorbanan??

cakap mengenai pergorbanan..

manusia sekarang tidak peduli lagi.

kerana bagi mereka itu tidak penting.

eh pergorbanan itu datang dari insan yang cinta kan kau.

kalau bukan aku yang berkorban..

dia yang harus berkorban..

itu membuat kau bahagia.

tidak mengapa..

aku tidak kesah..

kerana cinta aku sudah lama hilang..

aku perlu mencarinya kembali..

aku tidak akan putus asa..

walaupun ia ada di syurga sekali pun..

No comments:

Post a Comment